Kees Fens

Kees Fens (1929-2008) gold en geldt voor velen als de belangrijkste Nederlandse criticus en essayist van de tweede helft van de vorige eeuw.

Om de inzet en de belangrijkste thema’s uit zijn literair-kritische en cultuurhistorische werk levend te houden organiseert de Kees Fens Stichting samen met de Volkskrant jaarlijks een Kees Fens-lezing.

In 2015 opende Fens’ biograaf Wiel Kusters de reeks en in 2016 hield Sible de Blaauw, emeritus-hoogleraar Vroegchristelijke Kunst en Architectuur aan de Radboud Universiteit te Nijmegen, de lezing. In 2017 dichter en essayist Willem-Jan Otten, daarna was de  Mariette Haveman, hoofdredacteur van Kunstschrift aan de beurt, in  2019  Bert Wagendorp, schrijver en columnist van de Volkskrant.

De volgende Kees Fens-lezing wordt op woensdag 6 december gehouden door historicus Jan Bank.
Een plaats reserven (gratis!) kan via de volgende link.

Beeld banner: Joost van den Broek
Beeld onder: Vincent Mentzel